Zalety treningu z elektrostymulacją mięśni

Trening i elektrostymulacja mięśni to stosunkowo nowe połączenie wywodzące się z fizjoterapii. Jakiś czas temu zauważono, że sprzęt medyczny, który służy rehabilitacji, a głównie przywracaniu mięśni do zdrowia, może też być wykorzystywany w wysiłkowej aktywności fizycznej i przynosić analogiczne rezultaty – wcześniej wykorzystywano go chociażby do odbudowy mięśni przy ich zaniku.

Jako pierwsi zaczęli go stosować zawodowi sportowcy, lecz z czasem stał się ogólnodostępny nie tylko przez fakt, iż można z niego skorzystać w wielu ośrodkach i centrach zdrowia, ale też można go sobie kupić. Natomiast dzięki badaniom naukowym i obserwowaniu efektów treningu elektrostymulacji mięśni określono podstawowe zasady jego stosowania.

Trening i elektrostymulacja mięśni – podstawowe zasady

To, jak używać oprzyrządowania do stymulacji nerwowo-mięśniowej EMS jest szczególnie ważne dla osób, które zdecydowały się zakupić ten sprzęt. Owe zasady podkreślają jednocześnie zalety treningu elektrostymulacji mięśni.

Należy do nich fakt, iż:

  • trening nie powinien przekraczać 30 minut – jest to czas wystarczający na pełny efekt rozbudowy mięśni i/lub spalenia tkanki tłuszczowej, który nie może być w bezpieczny sposób przekroczony; dłuższy trening nie przyniesie też żadnych dodatkowych rezultatów,
  • trening nie powinien być częściej stosowany niż 3 razy w tygodniu – w przeciwnym wypadku doprowadzi do zbyt dużego przeciążenia mięśni i zniwelowania pożądanych efektów, po to, by trening elektrostymulacji mięśni był kompleksowy – stymulował całe ciało, należy zaopatrzyć się w sprzęt posiadający jak najwięcej diod, które są rozmieszczone w wielu miejscach ciała jednocześnie.

Zalety treningu z elektrostymulacją mięśni

Trening z elektrostymulacją mięśni jest metodą ściśle ukierunkowaną na wzrost masy mięśniowej i/lub spalenie tkanki tłuszczowej. Ostatnimi czasy szczególnie popularne jest stosowanie go w tym drugim zakresie. Jego działanie polega na stymulowaniu mięśni prądem o różnej częstotliwości, co samoczynnie pobudza je do skurczów imitujących wytężoną pracę na skutek czego rozwijają się one, sąsiadująca tkanka tłuszczowa zostaje spalona.

Do innych zalet treningu z elektrostymulacją mięśni należą:

  • wzrost kondycji i siły organizmu,
  • wyrównanie ewentualnej asymetrii w budowie mięśni,
  • redukcji ulega cellulit,
  • korekcie ulega postawa ciała,
  • ustępują bóle mięśni,
  • a ponadto ćwiczenia mogą być wykonywane m.in. w pozycji leżącej i w żadnym razie nie są obciążające dla osłabionego organizmu – stąd też ich istotna rola w rehabilitacji.

Trening z elektrostymulacją mięśni nie posiada wielu przeciwwskazań poza szczególnymi przypadkami: posiadania rozrusznika serca i innych metalowych wszczepów, a także: ciąży, chorobie nowotworowej oraz stanach pourazowych, w których ćwiczenia mogą stanowić zagrożenie dla powrotu do zdrowia.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu