5 powodów, dla których warto zdecydować się na EMS – trening z elektrostymulacją mięśni

Elektrostymulacja mięśni brzmi dość zagadkowo do czasu, gdy się jej nie spróbuje. Już po pierwszym treningu okazuje się, że nie taki diabeł straszny, a efekty mogą zaskoczyć nawet profesjonalnych sportowców, przyzwyczajonych do ćwiczeń wysiłkowych. Poprawa kondycji fizycznej to tylko jedna z wielu zalet treningu EMS.

EMS – trening w nowoczesnym wydaniu

Zasady treningu EMS opierają się na stymulowaniu mięśni przy użyciu impulsów elektrycznych. Są one przesyłane za pośrednictwem elektrod podłączonych do specjalistycznych kombinezonów, kamizelek, pasów i opasek. W przypadku naszego Warszawskiego Centrum Promocji Zdrowia Panaceum, za generowanie elektroimpulsów odpowiada najnowocześniejszy sprzęt Miha Bodytec o wielkości przeciętnego laptopa.

Kluby fitness zwykły stosować do treningu EMS różne urządzenia (np. AmpliTrain czy JustFit EMS), jednak skuteczność Bodytecu została potwierdzona opiniami znanych sportowców (m.in. Marcina Gortata i Krzysztofa Lijewskiego). Jego główne cechy to:

  • praca w technologii przekaźnikowej RFiD,
  • modułowa budowa, która umożliwia pobudzanie wszystkich partii mięśni,
  • intuicyjny interfejs,
  • możliwość komponowania indywidualnych ustawień treningowych,
  • aktualizacje oprogramowania, które pozwalają unowocześniać urządzenie w miarę użytkowania.

Dzięki stymulacji impulsami elektrycznymi, w trakcie ćwiczeń są pobudzane do działania nawet głęboko usytuowane mięśnie. W zależności od potrzeb, można skupić się na trenowaniu określonych partii mięśniowych lub całego ciała. Kolejne treningi oznaczają zwiększenie natężenia elektroimpulsów, co prowadzi oczywiście do przyspieszenia postępów w budowaniu wymarzonej sylwetki.

Kondycja fizyczna to nie wszystko

Jak dowodzą badania na temat EMS trening ten znalazł swoje zastosowanie również w lecznictwie. Dolegliwości pleców, nietrzymanie moczu, efekty menopauzy i zespół metaboliczny to tylko przykłady przypadłości uleczalnych za sprawą elektroimpulsów. Ćwiczenia EMS zmniejszają również znacząco ryzyko chorób serca i stanowią doskonałe rozwiązanie dla seniorów, którzy jak najdłużej chcą pozostać sprawni. Podsumowując:

  • Trening EMS odpowiada trendom współczesnego świata, gdyż zapewnia możliwość uzyskania pożądanych efektów w krótkim czasie – standardowy harmonogram treningów ogranicza się do 2 półgodzinnych sesji tygodniowo.
  • W zależności od potrzeb, cykl treningowy może się skupiać na równomiernym rozwoju całego ciała lub tylko jego określonych partii.
  • Trening EMS to nie tylko szczupła sylwetka, ale także m.in. opóźnianie procesu starzenia, zapobieganie chorobom kardiologicznym i zwyrodnieniowym lub ograniczanie ich negatywnych efektów.
  • Przy zbilansowanym treningu na przyrost, siłę, szybkość i wytrzymałości mięśni, ćwiczenia z EMS dają znacznie lepsze efekty pod kątem rozwoju dynamicznego niż tradycyjna siłownia.
  • Jedyne obciążenie w trakcie ćwiczeń to impulsy elektryczne, dlatego ryzyko jakichkolwiek kontuzji lub przeciążeń spada do minimum.

Zachęcamy do zapoznania się z kolejnym artykułem, w którym porównamy klasyczne ćwiczenia na siłowni do treningu z elektrostymulacją mięśni.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu