Efekty treningu EMS

Trening EMS jest niezwykle skuteczną nowością na rynku zalewanym wątpliwej jakości specyfikami odchudzającymi i innymi metodami zrzucenia zbędnych kilogramów bez żadnego wysiłku. Trening EMS i jego efekty nie są osiągane bez wysiłku, nie jest to z pewnością metoda dla ludzi zupełnie niezainteresowanych własnym wkładem w modelowanie sylwetki, lecz ma wiele zalet, które różnią go od siłowego treningu tradycyjnego, a przy tym prowadzi do tych samych efektów i to nierzadko w znacząco krótszym czasie.

Odbywa się on bowiem w specjalnym kombinezonie, który stymuluje pracę mięśni – co ważne, również dowolnej ich grupy, w sposób sprawiający, że krótkie, kilkunastominutowe ćwiczenia są równoznaczne z kilkudziesięcio minutowym ćwiczeniem na siłowni.

Trening EMS i jego efekty

Trening EMS i jego efekty sprowadzają się do następujących korzyści:

  • wzrostu siły i ogólnej wydolności organizmu, zatem kondycji i sprawności fizycznej,
  • spalenia zbędnej tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym wzroście i rzeźbie masy mięśniowej – co nierzadko stanowi główny cel wielu korzystających z tej metody osób,
  • na skutek poza mięśniowego działania efekty treningu EMS sprowadzają się również do redukcji zaburzeń miażdżycowych i innych z nimi związanych: oddechowych, krążeniowych (lepsze dotlenienie, unormowanie tętna),
  • jest metodą zmniejszającą cellulit i wygląd skóry,
  • usuwa toksyny z organizmu,
  • poprawia proporcje ciała i modeluje sylwetkę,
  • redukuje objawy bólowe skojarzone z praca mięśni i stawów,
  • przyczynia się do szybszej rekonwalescencji,
  • oraz ma korzystny wpływ na leczenie następujących chorób: artretyzmu, reumatyzmu, zwiotczeń i przykurczów mięśniowych, redukuje zaburzenia bólowe i obrzęki.

Podczas treningu EMS jego efekty bezpośrednie są podobne do tych, które występują po intensywnym wysiłku fizycznym – mięśnie są przepracowane, nierzadko bolą, ale jak wiadomo jest to pozytywnie rokujący dowód na ich intensywną pracę.

Dodatkowe zalety i efekty treningu EMS

Dodatkowe zalety i efekty treningu EMS wynikają ze specyfiki tej metody i jej przebiegu, który nie jest dla ciała obciążający.

Do zalet tych i efektów zalicza się:

  • możliwość stosowania treningu u osób po urazach, wypadkach, w czasie rehabilitacji ruchowej, nie poruszających się na nogach (ćwiczenia można wykonywać w każdej pozycji), a także u osób bardzo otyłych, które nie mają siły i kondycji na wykonywanie klasycznych ćwiczeń, co jest związane z faktem, iż elektrostymulacja nie obciąża stawów i ścięgien,
  • możliwość stosowania EMS przy braku czasu na codzienne zadbanie o kondycję fizyczną i sylwetkę,
  • fakt, iż EMS, zależnie od programu, może być stosowane oddzielnie zarówno do redukowania tkanki tłuszczowej, jak i stymulacji wzrostu masy i rzeźby mięśni, nierzadko jest więc stosowane przez sportowców,
  • oraz możliwość wysoce zindywidualizowanego podejścia do każdej osoby, a wówczas efekty treningu EMS ukierunkowane są na określoną partię ciała.

Trening EMS i jego efekty są więc wysoce zróżnicowane, a tym samym pozwalają na nieograniczone zastosowanie w czasie odchudzania, redukowania cellulitu, wzrostu i rzeźbienia tkanki mięśniowej, a także w procesie rehabilitacji i powrotu do zdrowia.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu