Metoda ćwiczeń z EMS

Prawidłowo przeprowadzony trening EMS to niezbędny czynnik podczas spotkań z trenerem personalnym. Odpowiednio ustawiona częstotliwość impulsów elektrycznych, odpowiednie ich natężenie oraz właściwe wykonywanie towarzyszących ćwiczeń fizycznych sprawiają, że elektrostymulacja pomaga osiągnąć rezultaty na miarę najlepszych dotychczasowych treningów lecz w znacznie krótszym okresie oraz bez nadmiernego obciążania mięśni i stawów.

Trening EMS kontra siłownia

RODZAJ TRENINGU EMS SIŁOWNIA
Czas trwania w minutach 30 90
Spalane kilokalorie 800-1200 400
Liczba sesji dla widocznych efektów 3-4 15-20
Utrata masy ciała do 3 razy szybciej standardowo
Ryzyko kontuzji brak wysokie
Trening mięśni głębokich każdorazowo podczas odpowiednich ćwiczeń

Przybliżone wartości dla treningu EMS oraz siłowni w zależności od wykonywanych ćwiczeń

Elektrostymulacja z Miha Bodytec, czyli nowoczesny trening EMS

Przy braku czasu na tradycyjne jedno- lub dwugodzinne zajęcia w siłowni lub w sytuacji, kiedy z przyczyn zdrowotnych niewskazane jest wykonywanie standardowych treningów, warto wybrać metodę EMS, całkowicie bezpieczną dla organizmu i nie powodującą przeciążeń.

Frekwencja impulsów elektrycznych, emitowanych przez elektrody z urządzenia, wyrażana jest w Hz/s i podczas danej sesji może wahać się w przedziale 1-100, zależnie od etapu oraz intensywności lub celu treningu.

Prawidłowo przeprowadzona sesja treningowa dzieli się na trzy etapy:

  1. rozgrzewka – przygotowanie ciała do treningu poprzez dawkowanie impulsów o niskiej częstotliwości dla przyzwyczajenia do uczucia pulsowania prądu,
  2. część główna – trener prezentuje ćwiczenia, które należy wykonywać, jednocześnie ustawia odpowiednią częstotliwość elektrostymulacji, regulując ją indywidualnie,
  3. relaksacja – faza, w której zmniejszona zostaje intensywność treningu oraz częstotliwość pulsowania, mięśnie się rozluźniają.

Po treningu należy nawodnić organizm, aby uzupełnić elektrolity utracone wraz z wydzielanym potem. Trening EMS to efekt odprężenia po zajęciach, niemniej jednak intensywność ćwiczeń sprawia, że organizm w trakcie dawkowania impulsów elektrycznych działa tak intensywnie, jak podczas forsujących ćwiczeń siłowych.

Niezwykłe rezultaty i maksimum korzyści z trenerem personalnym

Standardem jest obecność trenera personalnego podczas każdej sesji indywidualnej lub grupowej. Odpowiednio wykwalifikowany i doświadczony instruktor jest odpowiedzialny za prawidłowe dopasowanie stroju, kamizelki oraz pasów, dopięcie elektrod i ustawienie mocy elektrostymulacji na poszczególnych etapach treningu. Będzie też kontrolować poprawność wykonywania ćwiczeń, które są integralną częścią treningu EMS.

Podczas tradycyjnych ćwiczeń fizycznych, z mózgu wysyłany jest do danej grupy mięśni impuls, który powoduje ich napięcie. Dołączenie do ćwiczeń impulsów elektrycznych sprawia, że można:

  • sterować naturalnym procesem pracy mięśni, znacznie wzmacniając naturalne impulsy,
  • intensywniej oddziaływać na poszczególne mięśnie,
  • dobierać odpowiednie ćwiczenia, od prostych po bardziej intensywne i zaawansowane, w zależności od Państwa kondycji i oczekiwań, co w połączeniu z elektrostymulacją daje unikalne rezultaty.

Przykładem ćwiczeń siłowych jest podnoszenie sztangi, którego doskonałym symulatorem może być urządzenie EMS. Wystarczy trening ze zwykłym drążkiem lub sztangą o minimalnym obciążeniu, a impulsy wysyłane do mięśni w trakcie treningu będą pracować jak przy znacznie większym obciążeniu, lecz bez nadmiernego angażowania stawów i kręgosłupa.

Harmonogram treningów EMS w Warszawie dostosowany do Państwa rytmu

Intensywny 30-minutowy trening może być znacznie bardziej efektywny niż zajęcia w tradycyjnej siłowni, ponieważ cały ten czas przeznaczony jest na ćwiczenia. Bez zbędnych przerw, pod opieką wykwalifikowanego trenera personalnego, zagospodarowana zostanie każda chwila podczas treningu EMS. Nasze centrum Panaceum w Warszawie jest do Państwa dyspozycji, wyposażone w urządzenia, które daje nowe znaczenie impulsom elektrycznym.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu