Trening EMS – fitness i siłownia w jednym

Wspomaganie treningów mogło się dotychczas kojarzyć z odżywkami dla sportowców lub indywidualnym doborem ćwiczeń przez trenera personalnego. Teraz jest jednak metoda, która pozwala niezwykle szybko i efektywnie osiągnąć upragnione rezultaty bez drastycznych diet i bez obciążania kręgosłupa. Poznaj treningi EMS, aby przekonać się o ich niezwykłej mocy.

Trening EMS – co to jest i dlaczego warto zacząć już dziś?

Znana forma impulsów elektrycznych została zaadaptowana na potrzeby sportu i fitnessu w urządzeniach do treningu EMS, aby każdy, kto chce pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej, zbudować masę mięśniową lub zwyczajnie zadbać o kondycję, mógł przejść od planowania do czynów w szybki i nieskomplikowany sposób. Wystarczy 30 minut podczas jednej sesji, aby mięśnie wykonały pracę równą nawet 90 minutom intensywnych ćwiczeń siłowych.

Trening odbywa się w specjalnym stroju, na który nakładana jest unikalna kamizelka. Niezbędne wyposażenie to także specjalne pasy na ramiona i uda, do których przypinane są elektrody.

I tutaj zaczyna się ten niezwykły proces elektrostymulacji mięśni. Trener ustawia częstotliwość impulsów wysyłanych do poszczególnych elektrod, a tym samym bezpośrednio do Twoich mięśni, aby zintensyfikować ich pracę. Jeżeli zatem wykonujesz w tym czasie przysiady, seria kilkunastu będzie się równać kilkudziesięciu, ponieważ praca mięśni wzmocniona elektroimpulsem znacznie się zwiększa.

Szybko, skutecznie, zgodnie z potrzebami, czyli zalety treningu EMS właśnie dla Ciebie

Pośród licznych zalet treningu EMS z pewnością znajdziesz te, które zechcesz uznać za wartościowe i dostosowane do Twoich potrzeb. Może to być między innymi:

  • czas trwania zajęć – w przypadku ćwiczeń z elektrostymulacją mięśni trening przewidziany jest na 30 minut, dlatego bez drastycznej przebudowy harmonogramu dnia możesz zaplanować swoją wizytę w Panaceum,
  • prostota działania – urządzenie Bodytec jest przykładem zaawansowanej technologii na miarę XXI wieku, natomiast działa w niezwykle prosty sposób, który pozwala zmniejszyć Twój fizyczny wysiłek podczas zajęć,
  • widoczne efekty – w przypadku siłowni możesz potrzebować około 20 treningów, aby zobaczyć rezultaty w postaci bardziej rozbudowanej muskulatury czy szczuplejszej sylwetki. Z elektrostymulacją efekty będą widoczne już po 3-4 sesjach,
  • ćwiczenie mięśni głębokich – partie mięśnie, które trudno pobudzić do działania podczas tradycyjnych brzuszków lub skłonów, będą pracować intensywnie, pobudzane impulsami elektrycznymi, znacznie szybciej zatem poprawisz wygląd brzucha i całego ciała,
  • obecność trenera osobistego – instruktor będzie przy Tobie w trakcie każdych zajęć, aby zadbać o prawidłowe założenie stroju oraz podpięcie elektrod, a następnie o odpowiednie dawkowanie impulsów elektrycznych do poszczególnych grup mięśni.

Podczas treningu nie robimy zbędnych w tym przypadku przerw, dlatego cały trening spędzasz właśnie na ćwiczeniu, minuta po minucie zwiększając swoją kondycję, potencjał siłowy oraz pracując nad sylwetką. Jednocześnie kręgosłup jest odciążony, a i stawy pracują znacznie mniej intensywnie niż podczas wykonywania standardowych ćwiczeń. Trenujesz zatem bardziej efektywnie niż przed EMS, lecz teraz bez zbędnych obciążeń.

Odpowiedni trening dla osób początkujących i dla sportowców

Unikalność treningów EMS polega również na tym, że można je z powodzeniem dostosować do indywidualnych potrzeb, a wraz z kolejnymi treningami sukcesywnie zwiększać moc elektroimpulsów. Twój kręgosłup nadal będzie bezpieczny i wolny od przeciążeń, a siła i kondycja fizyczna wzrosną w tym czasie do optymalnego poziomu. Metoda sprawdzi się także w okresie rekonwalescencji po kontuzjach, ponieważ stymulacja EMS może dotyczyć wybranych partii mięśni i pomijać te, które potrzebują całkowitego odpoczynku lub niewielkiego pobudzania.

Osoby rozpoczynające dopiero swoją drogę do efektów w postaci poprawy muskulatury lub ogólnych proporcji ciała, chętnie wybierają treningi z dawkowaniem elektroimpulsów, ponieważ pozwala to w łagodny sposób poznać na sobie zbawienne efekty pracy tych mięśni, które są odpowiedzialne między innymi za tak prozaiczne kwestie, jak prawidłowa postawa ciała na co dzień. Nie będziesz również zastanawiać się nad rodzajem ćwiczeń, które warto wybrać – trener personalny zrobi to za Ciebie i ułoży odpowiedni plan aktywności.

Efektowne ciało i inne korzyści, do których warto się przekonać

Sylwetka budowana podczas treningów EMS oznacza symetryczną muskulaturę, ponieważ poszczególne grupy mięśni pobudzane są z jednakową mocą i częstotliwością. Taka idealna symetria jest znacznie trudniejsza do osiągnięcia podczas tradycyjnych ćwiczeń siłowych. Warto również wiedzieć, że 1 trening tygodniowo wystarczy do rozpoczęcia przygody z EMS, dlatego nawet osoby zapracowane chwalą taki system za łatwe dostosowanie treningów do codziennych zobowiązań. Jest to zaleta na miarę obecnych czasów oraz tempa życia.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu