Jak pozbyć się tłuszczu z ud?

Jak pozbyć się tłuszczu z ud to pytanie równie często zadawane, jak identyczne dotyczące brzucha. W obu przypadkach spalanie tłuszczu jest jednakowe – wymaga długotrwałych ćwiczeń, diety, oraz świadomości, iż nie da się spalić zbędnej tkanki tłuszczowej tylko z ud, bowiem ćwiczenia temu służące angażują inne duże grupy mięśni. To jednak dobra wiadomość. Dzięki treningowi na uda zawsze jednocześnie wymodelujemy inne partie ciała, a głównie brzuch, łydki i pośladki.

Innym faktem, przez który zrzucanie tłuszczu z ud rodzi zainteresowanie jest walka z cellulitem, gdyż właśnie tam budzi on zgrozę u wielu kobiet. Takie już nasze uda są, a cellulit nawiedza ze szczególnym upodobaniem osoby, które przytyły nierzadko w specyficznych okolicznościach, w wcześniej nie miały takich tendencji: przez branie leków (szczególnie hormonalnych), istnienie niektórych chorób, w otyłości psychogennej, w czasie ciąży, ale też oczywiście bywa i taka uroda.

Co więc zrobić by pozbyć się tłuszczu z ud? Oczywiście nie pomoże tu nic innego, jak specjalne ćwiczenia oraz dieta.

Jak pozbyć się tłuszczu z ud? – dieta

Bez diety pytanie: jak pozbyć się tłuszczu z ud?, będzie jedynie dobrym tematem przy kawie. Jeśli jakiekolwiek zauważalne efekty mają wystąpić, dieta jest obowiązkowa. Oczywiście wsparcie w jej tworzeniu dobrze uzyskać od profesjonalnego dietetyka, wówczas bowiem, poprzez wykonane badania, poznamy m.in. swój metabolizm, będziemy mogli prognozować tempo odchudzania, a nawet je przyśpieszyć.

Aczkolwiek istnieje też kilka zasad stosowania diety, których należy przestrzegać podczas spalania tkanki tłuszczowej i bez profesjonalnie ułożonego jadłospisu. Należą do nich:

  • picie dużych ilości wody – co ma przyśpieszyć nasz metabolizm, oczyścić organizm, a też pomóc w zmaganiu się z małym głodem,
    zmniejszenie spożywanych na co dzień kalorii o 20% – co zwykle, przy regularnym ćwiczeniu, prowadzi do utraty 1 kg wagi ciała na tydzień,
  • brak głodówek i głodzenia się – nie ma już wątpliwości, gdyż zostało to potwierdzone, że podczas znaczącego ograniczania spożycia pokarmów lub przy całkowitej głodówce, spowalnia metabolizm, co zwrotnie prowadzi do trudności w zrzuceniu wagi,
    ograniczenie spożycia tłuszczów i węglowodanów – co wydaje się truizmem, lecz wiele osób ma trudności w walce z nawykami żywieniowymi i sądzi, że wystarczą ćwiczenia.

Jak pozbyć się tłuszczu z ud?

Jak pozbyć się tłuszczu z ud?, w kontekście ćwiczeń, to już pytanie, na które odpowiedź wydaje się najprostsza. Wszyscy znamy ćwiczenia, które szczególnie przyczyniają się do wysiłku ud. Z tego względu spalenie tkanki tłuszczowej na udach wydaje się znacznie łatwiejsze, niż na brzuchu, gdyż dysponujemy znacznie większą gamą ćwiczeń z wyboru. W sposób już więc zupełnie nieodkrywczy, szczególnie zalecane przy modelowaniu ud są dobrze znane:

  • przysiady – oraz wszelkie inne ćwiczenie skojarzone z wprowadzaniem w ruch stawów biodrowych i kolan, co jest bardzo istotne
  • jazda na rowerze – spełniająca powyższy warunek, a jednocześnie wprowadzająca do ćwiczeń brak nudy,
  • ćwiczenie na siłowni – szczególnie z zastosowaniem sprzętu do tego służącego, np. leg press,
  • spacery na nierównym terenie – szczególnie pod górkę,
  • wypady nóg – polegające na wyrzucaniu w pozycji stojącego nogi do przodu,
  • oraz trening interwałowy – polegający na wykonywaniu tych samych ruchów z różną frekwencją.

Powyższe metody, wskazujące jak pozbyć się tłuszczu z ud, nie muszą być nawet stosowane w większości. Wystarczy znaleźć czas w tygodniu na kilka przejażdżek rowerem, w międzyczasie pedałując w interwałach, by stosunkowo szybko i przy niewielkiej nadwadze zauważyć zmiany. Dobranie wymienionych wyżej metod należy uzależnić od własnych preferencji, czasu czy determinacji, a przy stosowaniu odpowiedniej diety pierwsze efekty powinny pojawić się już po miesiącu.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu