Trening spalający tłuszcz bez wysiłku

Znawcy tematu wiedzą, że trening spalający tłuszcz najszybciej wiąże się z maksymalnym wysiłkiem i poświęcaniem wielu godzin dziennie na siłowni. Tutaj jednak skupiamy się na „łatwym” odchudzaniu, co przekłada się na tłumaczenie tytułowego „bez wysiłku” – jako procesu odchudzania stosunkowo szybkiego i skutecznego, lecz przy braku zmian we własnym trybie życiu, braku konieczności poświęcania czasu na forsujące ćwiczenia fizyczne oraz braku stosowania rygorystycznych diet czy głodówek.

Poniżej przedstawimy więc ogólne zasady treningu spalającego tłuszcz i pomocy, jakie należy stosować by zamierzony cel zyskać szybciej, łatwiej i na trwałe – bez efektu jojo. Odchudzanie się bowiem to proces, w którym należy działać całościowo, korzystać z wiedzy naukowej i właściwie bezwzględnie w każdym przypadku jest to działanie związane z przyjęciem nawyków zdrowego stylu życia. I od tego może zaczniemy.

Trening spalający tłuszcz – co robić poza ćwiczeniami?

A zacząć należy od truizmu – bez diety nie ma odchudzania. Diety niekoniecznie polegającej na znaczącym ograniczeniu spożywanych pokarmów, lecz ograniczającej dzienne spożycie kalorii.

Kiedy ćwiczymy i dużo jemy budujemy masę mięśniową, a naszym celem jest zamiana tłuszczu w mięśnie, zasady żywienia zatem są inne – nie dopuszczamy do dostarczania ilości kalorii do organizmu, które doprowadzą do dodatniego bilansu między pochłoniętymi, a spalonymi kaloriami.

Musimy zjadać mniej niż spalamy i tylko w ten sposób stracimy na wadze. Należy jednak wymienić wszystkie nawyki wspomagające trening spalający tłuszcz, a jest wśród nich:

  • dieta – już wymieniona, acz należy dodać, że zanim zaczniemy ograniczać ilość spożywanych kalorii należy obliczyć indywidualne, dzienne zapotrzebowanie na kalorie i na tej podstawie ograniczyć ich spożywaną ilość,
  • picie dużych ilości wody – co stanowi wręcz przykazanie każdej odchudzającej się osoby,
  • unikanie tłuszczy i węglowodanów – należy się zainteresować żywnością, czytać etykiety, lecz przede wszystkim przestawić się na dietę warzywno-owocową,
  • spożywanie wapnia – dowiedziono, że wspomaga on proces spalania tłuszczu,
  • spożywanie dużej ilości błonnika – co najmniej 25 gramów dziennie, co również wspomaga spalanie tłuszczu,
  • oraz dbanie o właściwy metabolizm – o czym należy zawsze pamiętać i w chwilach zwątpienia nie głodować, gdyż wtedy redukujemy metabolizm i przestajemy chudnąć.

Trening spalający tłuszcz – jak ćwiczyć?

Trening spalający tłuszcz jest działaniem kompleksowym, zawsze niosącym ze sobą ogólny spadek wagi, aczkolwiek można się skupiać na określonym częściach ciała i je modelować. Jeśli jednak celem jest ogólny spadek masy ciała wśród zaleceń do ćwiczenia powinny znaleźć się następujące metody:

  • trening cardio – który zawsze powinien poprzedzać właściwe, wysiłkowe ćwiczenia; można go traktować jak rozgrzewkę, lecz sam w sobie również spala tłuszcz,
  • trening interwałowy – to jakiekolwiek założone wcześniej ćwiczenia, które wykonuje się w różnych frekwencjach ruchów, zamiennie szybkich i wolnych,
  • burpees – ćwiczenia jedynie dla osób z lekką nadwagą, gdyż wymagają znacznego wysiłku,
  • trening EMS – elektrostymulacja mięśni zapewni przyśpieszenie spadku wagi poprzez kompensację siłowego, wielogodzinnego treningu.

Trening spalający tłuszcz powinien angażować do pracy całe ciało. Jeśli nawet nie stosujemy powyżej wymienionych ćwiczeń lub ich wspomagaczy, jak EMS, a wybraliśmy inną formę aktywności ruchowej, to należy przyjąć tylko jedną zasadę i stale o niej pamiętać – bez względu na to jak ćwiczymy, zawsze ćwiczmy w interwałach.

Zasady treningu interwałowego możemy wprowadzać niemal w każdej aktywności zmierzającej do spalenia tłuszczu: podczas jazdy na rowerze, ćwiczeń na siłowni, pływania, biegania czy nawet spaceru – zamiennie idąc szybko, by po chwili spacerować wolno. Dzięki temu trening spalający tłuszcz będzie trwał nawet po jego zakończeniu, a tkanka tłuszczowa będzie w organizmie spalana nawet 24 godziny po ćwiczeniach.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu