Odchudzanie, a skuteczna dieta – jak zwalczyć nadwagę

Nadwaga jest najczęściej skutkiem niewłaściwych nawyków żywieniowych i niskiej aktywności fizycznej. Obecnie dotyka ona coraz większej liczby Polaków (w tym dzieci i młodzieży), dlatego lekarze alarmują, by dbać o zdrowy styl życia. Co powinniśmy robić, żeby pozbyć się zbędnych kilogramów i zapobiegać ich nawrotom? Oto podstawowe zasady, pozwalające zachować piękną sylwetkę i odpowiednią wagę ciała.

Zdrowy styl = skuteczna dieta

W walce ze zbędnymi kilogramami konieczne jest stosowanie się do kilku podstawowych zasad, które umożliwiają organizmowi szybsze spalanie tkanki tłuszczowej i ograniczanie wchłaniania substancji sprzyjających jej powstawaniu. W codziennej diecie powinniśmy zadbać o to, by:

  • jeść jak najmniej smażonych potraw,
  • unikać słodyczy i cukru,
  • ograniczyć spożycie soli,
  • pić dużo czystej, niegazowanej wody,
  • wzbogacać dietę warzywami i owocami,
  • jadać co 3-4 godziny (w tym najobfitsze powinno być śniadanie),
  • ostatni posiłek spożywać 2-4 godziny przed snem,
  • unikać fast foodów i gotowego jedzenia.

Za naturalne składniki potraw, które wspomagają odchudzanie, uważa się tyrozynę, piperynę i ekstrakt z zielonej herbaty. Także inne ziołowe wywary (np. rumianek czy szałwia) przyśpieszają procesy trawienne, co ułatwia spalanie tkanki tłuszczowej i sprawi że będzie to skuteczna dieta.

Zwalczanie nadwagi pod okiem profesjonalnego dietetyka

Decydując się jednak na zmianę nawyków żywieniowych, nie powinniśmy podejmować jakichkolwiek decyzji i praktyk – tu niezbędny będzie dietetyk. Sposobów na walkę z nadwagą jest bowiem wiele. Możemy je znaleźć w Internecie, prasie, zapytać znajomych. Pamiętajmy jednak, że każdy organizm wymaga indywidualnego traktowania (ma określone zapotrzebowanie i przeciwwskazania dietetyczne o różnorodnym podłożu). Jeśli nie chcemy doprowadzić przykładowo do osłabienia organizmu, wycieńczenia, anemii, powinniśmy wszystkie decyzje omówić wcześniej ze specjalistą.

Trenuj, by pozbyć się nadwagi

Niezastąpiona w zrzucaniu wagi jest także aktywność fizyczna. Bez względu na to, jaki sport wybierzemy (spacery, bieganie, pływanie, ćwiczenia na siłowni czy inne), najistotniejsza jest kwestia systematyczności. Sporadyczna i nieregularna praca nad szczupłą sylwetką nie daje upragnionych efektów, a jeśli już dostrzegamy jakiekolwiek, to – natychmiast po zaprzestaniu starań – waga wraca do stanu pierwotnego.

Badania krwi w walce z nadwagą

Warszawscy dietetycy zalecają osobom cierpiącym na nadwagę zmianę nawyków żywieniowych oraz zwiększenie aktywności fizycznej. Zmiana stylu życia powinna być jednak wprowadzana stopniowo i rozważnie, aby nie szkodzić zdrowiu.

Przed zastosowaniem jakiejkolwiek diety bezwarunkowo zaleca się przeprowadzenie specjalistycznych badań krwi (szczególnie w przypadku osób mających problemy zdrowotne). Są one niezbędne przy układaniu jadłospisu. Pozwalają również wyjątkowo wcześnie – bo jeszcze przed pojawieniem się fizycznych objawów – wykryć zmiany chorobowe organizmu (powodowane głównie atakiem grzybów, wirusów i bakterii).

Profesjonalnie zajmujący się diagnozowaniem i leczeniem problemu nadwagi lekarze Centrum Zdrowia Panaceum w Warszawie, dzięki nowoczesnym sprzętom medycznym służącym przeprowadzaniu mikroskopowego badania żywej kropli krwi, dostarczają rzetelnie sprawdzonych i bardzo szczegółowych informacji na temat stanu zdrowia i ewentualnych przeciwwskazań do stosowania określonej diety.

Postaw na systematyczność

Nadwaga nie jest wyrokiem. Możemy z nią skutecznie walczyć. Odpowiednia motywacja, wytrwałość, właściwy styl życia i stała kontrola tego, co dzieje się z naszym organizmem, są kluczem do sukcesu, a więc skutecznego pozbycia się zbędnych kilogramów, uzyskania wymarzonej sylwetki i dobrego samopoczucia.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu