• 06 CZE 17
    Ćwiczenia na brzuch nieobciążające kręgosłupa

    Ćwiczenia na brzuch nieobciążające kręgosłupa

    W przypadku problemów z kręgosłupem będących konsekwencją kontuzji, przeciążenia lub choroby, zdecydowanie należy stosować ćwiczenia na brzuch nieobciążające kręgosłupa, gdyż z jednej strony mięśnie brzucha pomagają utrzymać pozycję w pionie, z drugiej, podczas ich ćwiczenia wzmacnia się również mięśnie pleców. Z tego względu zawsze warto wzmacniać mięśnie brzucha, a szczególnie wtedy, gdy jest on zbyt

    • 02 CZE 17
    Ćwiczenia nieobciążające kręgosłupa

    Ćwiczenia nieobciążające kręgosłupa

    Chory kręgosłup to problem, z którym zmaga się wiele osób. Podstawową przyczyną występujących w wieku średnim problemów jest skolioza często stwierdzona w wieku młodzieńczym. Kiedy z biegiem lat kręgosłup sztywnieje u każdego człowieka, pojawiają się pierwsze dolegliwości, które mogły wcześniej nie występować. Oczywiście poza powyższą przyczyną dolegliwości kręgosłup bywa też: chory, poddawany jest urazom wynikającym

    • 30 MAJA 17
    Ćwiczenia nieobciążające stawów

    Ćwiczenia nieobciążające stawów

    Urazy, kontuzje czy bóle stawów uniemożliwiają nam normalne, codzienne funkcjonowanie. Wiadomo przy tym, że niewskazane jest pozostawanie biernym w procesie dochodzenie do zdrowia i unikanie ruchu. Wręcz przeciwnie, podobnie jak do zdrowia prowadzi obciążanie połamanej, lecz zrośniętej już kończyny nie zważając na ból, tak samo bolące stawy nie mogą pozostawać unieruchomione.

    • 26 MAJA 17
    Ćwiczenia nieobciążające kolan

    Ćwiczenia nieobciążające kolan

    Urazy kolan są wyjątkowo dokuczliwe, bolesne, a nierzadko wykluczają nas z codziennego życia. Rekonwalescencja i rehabilitacja są czasem jedynym sposobem na całkowity powrót do zdrowia. Poza konsultacjami z fizjoterapeutą, którego rady powinny być decydujące w wyborze ćwiczeń, można jednak przedstawić kilka z nich, które są stosunkowo neutralne i bezpieczne, zatem mogą być stosowane z wyboru

    • 23 MAJA 17
    Ćwiczenia na bolące kolana

    Ćwiczenia na bolące kolana

    Ćwiczenia na bolące kolana można podzielić na trzy grupy: takie, które można samodzielnie i bezpiecznie wykonywać przy bolących kolanach – nierzadko po urazie czy w chorobie, choć zależnie od ich rodzaju, takie, które stosuje się z wykorzystaniem specjalnego sprzętu i nie obciąża się kolan, oraz takie, które służą redukcji bólu w kolanach.