Ćwiczenia na modelowanie sylwetki

Modelowanie sylwetki to proces wymagający determinacji i samozaparcia. Nie osiąga się tego jedynie dzięki głodówce, diecie, suplementom, zdrowemu trybowi życia czy spędzaniu wielu godzin na siłowni. Trzeba włożyć nieco wysiłku w postaci samodyscypliny i konsekwencji, by osiągnąć upragniony cel choć aktualnie dysponujemy wiedzą i sprzętem, który znacząco to ułatwia.

Pomimo powyższego, właśnie aktualny poziom wiedzy nie pozwala nam skupić się jedynie na ćwiczeniach na modelowanie sylwetki. Nasze wysiłki możemy wspomóc, dzięki czemu będą one i łatwiejsze, i mniej czasochłonne zarówno przez wzgląd na oczekiwanie na efekt końcowy, jak i czas poświęcony każdego tygodnia, by go osiągnąć. Pomijać więc podstawowych pomocy w modelowaniu sylwetki nie należy, zaczniemy więc właśnie od nich.

Modelowanie sylwetki – jak wspomóc ćwiczenia?

Należy mieć na uwadze, że modelowanie sylwetki nie dotyczy wyłącznie odchudzania się czy mówiąc innymi słowami – wyszczuplania się. Modelowanie sylwetki obejmuje również skrajnie odmienne działania w postaci budowania masy ciała czy jego rzeźby i nierzadko dotyczy profesjonalistów.

Poniżej zatem wymieniamy wspólne zasady działania wspomagające ćwiczenia na modelowanie sylwetki zarówno dla osób, które chcą nadać ciału szczupły wygląd, jak i kulturystów. Jest ich niewiele, lecz należy o nich pamiętać, a są to:

  • dieta – która kojarzy się z restrykcjami, lecz cóż bardziej mylnego; jej skład zależy ściśle od celu jakiemu ma służyć i nierzadko, w czasie budowania masy ciała, związana jest z przejadaniem się, zatem w niektórych przypadkach głód z dietą nie ma nic wspólnego, gdyż ma ona wspomagać zaplanowany cel, który niekoniecznie jest skojarzony z utratą wagi,
  • suplementy diety – mają podobne znaczenie co dieta i są wynalazkiem, który ułatwia nam dążenie do celu jakim jest modelowanie sylwetki bez względu na to, jaki ma on charakter; mamy więc zarówno preparaty, które przyśpieszają spalanie tłuszczu oraz takie, które stymulują wzrost mięśni, a właściwie wagi ciała,
  • specjalne zabiegi na ciało – dotyczą głównie wyszczuplania, a są to m.in.: kriolipoliza, iccone, laseroterapia, lipokawitacja, thermaslim i inne.

Ćwiczenia na modelowanie sylwetki

Ćwiczenia na modelowanie sylwetki również stanowią różnorodną grupę, przez wzgląd na odmienne cele, jakim mają służyć. Wymienić należy zatem metody i miejsca, z których korzystają zarówno osoby pragnące się wyszczuplić, jak i nadać ciału masy mięśniowej. Należą do tej grupy:

  • siłownia – gdzie w zależności od celu, jakiemu ćwiczenia mają służyć, spalamy tłuszcz lub budujemy masę,
  • wszelkie ćwiczenia cardio – na pływalni, rowerku, bieżni, wiosłach i inne, która mogą służyć albo zrzuceniu wagi, albo rozgrzewce przed treningiem siłowym,
  • trening interwałowy – będący metodą służącą głównie rzeźbieniu ciała,
  • elektrostymulacja mięśni EMS – stanowiąca bodajże największe wsparcie w modelowaniu ciała bez względu na to, jakiego rodzaju ma ono charakter; dzięki EMS można bowiem i nabrać masy mięśniowej i szybko pozbyć się dużej ilości tkanki tłuszczowej.

Dzieląc ćwiczenia na modelowanie ciała na dwie grupy – odchudzające i budujące masę należy wskazać, iż w pierwszym przypadku ćwiczenia zawsze powinny skupiać się na kształtowaniu brzucha, pośladków i ud. Nie należy przejmować się przy tym faktem, iż są one ukierunkowane na te części ciała, bowiem nie można ich ćwiczyć nie angażując jego innych partii; zatem ćwicząc brzuch i uda zawsze spalać będziemy tłuszcz z całego ciała.

W przypadku ćwiczeń na modelowanie ciała służących budowie masy wymagana jest już znacząco wyższa wiedza i przestrzeganie wielu rygorów. Nie sposób ich wszystkich opisać w krótkim artykule, jednak to, na co należy zwrócić uwagę to fakt, iż odpoczynek jest niemal tak samo ważny, jak ćwiczenia. Bez odpowiedniego odpoczynku i nie przemęczania mięśni, a jedynie ich pobudzania, budowa masy ciała może być utrudniona.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu