Jak spalić tłuszcz z brzucha?

Niemal każdy wie, że tłuszcz z brzucha spalić najtrudniej, a szczególnie dotyczy to osób z tzw. otyłością brzuszną, która stanowi też duże zagrożenie dla zdrowia i życia, gdyż jest ściśle skojarzona z chorobami wieńcowymi i zawałami serca – niejako, podobne zatłuszczenie jak na brzuchu dotyka też wszystkie narządy wewnętrzne leżące za nim.

Jak spalić tłuszcz z brzucha to zatem zdecydowanie ważne pytanie dla tej grupy osób, lecz nie tylko. Brzuch wskazuje czy dbamy o siebie, jakie mamy nawyki żywieniowe, czy brak nam kontroli czy też nie, a nawet jaką mamy pracę. Jest swojego rodzaju wizytówką i jak każdą inną, można jej samodzielnie nadać treść.

Wystarczy nieco samozaparcia, uporu, konsekwencji, ale też wiedzy, bo też ona stanowi odpowiedź na pytanie: jak spalić tłuszcz z brzucha?, a bez niej, szczególnie w skrajnych przypadkach, skazujemy się zniechęcenie trudnościami w zrzuceniu zbędnych kilogramów, a być może nawet na rezygnację. Co więc należy wiedzieć o spalaniu tkanki tłuszczowej?

Jak przebiega spalanie tłuszczu i jak je wspomóc?

Na początek warto się zapoznać w fizjologią i kilkoma innymi informacjami, które sprawią, iż nasze oczekiwania związane ze spalaniem tłuszczu z brzucha nie będą zbyt wygórowane, co zwrotnie może zniechęcać do kontynuowania diety i ćwiczeń.

Warto więc wiedzieć, że:

  • musimy spalić ok. 7000 kilokalorii by pozbyć się jednego kilograma tłuszczu – czy to dużo?, tak bowiem w trakcie godzinnych, bardzo intensywnych ćwiczeń nie spalamy zazwyczaj więcej niż 1000 kilokalorii, trzeba więc cierpliwości i należy mieć świadomość, iż na trwałe pozbycie się kilograma tłuszczu potrzebujemy zwykle tygodnia czasu lub więcej,
  • nie wolno się forsować i przyśpieszać powyższych możliwości organizmu, nic to nie da, a ewentualnie może się pojawić efekt jojo,
  • nie należy korzystać ze zbyt restrykcyjnych diet i głodówek, gdyż podczas ich stosowania organizm zmienia metabolizm i zaczyna wolniej spalać tłuszcz; warto jedynie obniżyć dzienne spożycie kalorii o 10-20%,
  • warto u profesjonalisty zmierzyć swój metabolizm, co pozwoli na sprawdzenie dziennego spalania kalorii i ułożenie diety, umożliwiając zaplanowanie np. tygodniowej utraty wagi.

Spalanie tłuszczu z brzucha

Spalanie tłuszczu z brzucha powinno zawsze brać pod uwagę powyższą wiedzę. Same zaś ćwiczenia stosowane w tym zakresie są szeroko znane i jak dotąd nie wynaleziono metody czy też urządzenia do spalania tkanki tłuszczowej na brzuch, która w znaczącym stopniu zmieniałaby to, co zastane.

Aczkolwiek wspierać spalanie tłuszczu z brzucha można na zasadzie ułatwienia osobom odchudzającym się ćwiczeń, które obecnie nie muszą męczyć i nie trzeba na nie poświęcać wielu godzin tygodniowo. Zatem poza brzuszkami, wznoszeniem nóg w pozycji leżącej czy wiszącej, jazda na rowerze, o której wiadomo, że rozwija mięśnie brzucha, pływaniem które zalecić można szczególnie osobom otyłym etc., istnieją dwie metody zarówno łatwe, jak i czasooszczędne, a są to:

  • elektrostymulacja mięśni EMS – stosowana zaledwie 2 razy w tygodniu przez pół godziny pozwala osiągnąć spalanie tłuszczu relatywnie jednakowe dla tego, jakie zachodzi przy kilkugodzinnym ćwiczeniu na siłowni,
  • oraz intensywny trening interwałowy – który podobnie jak poprzednia metoda, jest krótkotrwały i prowadzi do wzmożonej redukcji tkanki tłuszczowej,
  • trening cardio – który właściwie powinien stanowić rozgrzewkę dla każdego innego treningu, gdyż jego celem jest złapanie zadyszki, czyli przyśpieszenie krążenia krwi zwiększającego metabolizm organizmu.

Spalanie tłuszczu z brzucha w szczególnym stopniu może stymulować metoda EMS. Nie wymaga ona zbyt wiele ruchu i wysiłku, a tkanka tłuszczowa zamienia się w mięśnie przez działanie impulsów elektrycznych, jakie do nich docierają. Dwie ostatnie metody dotyczą już tradycyjnej aktywności fizycznej, która zawsze w procesie odchudzania jest zalecana, a przez fakt, iż szczególnie trening interwałowy ma zadziwiające działania, a także nie wymaga zbyt wiele wysiłku, warto wpisać go na stałe do swojego kalendarza.

Udostępnij artykuł w swojej sieci:
Menu