• 17 MAR 16
    Trening dla mięśni pośladków

    Zgrabne pośladki to marzenie większości kobiet. W natłoku zajęć mało która z nich znajduje jednak wolną godzinę na klasyczne ćwiczenia, o treningu pośladków nie wspominając. Istnieje jednak kilka prostych metod, które pozwalają wyrzeźbić newralgiczny rejon ciała przy stosunkowo niewielkim nakładzie czasu.

    Niedostatki prezencji

    Zbyt duże, zbyt wystające, zbyt obwisłe. To najczęściej wymieniane niedostatki urody dolnych partii ciała. Niekiedy stan ten utrzymuje się od najmłodszych lat, w innych przypadkach przychodzi z wiekiem. Za kształt pośladków nie odpowiada wyłącznie niezdrowia dieta, ale także siedzący tryb życia. Mięśnie poddawanemu ustawicznemu naciskowi ulegają degeneracji, a w ich miejscu pojawia się tłuszcz. Im organizm starszy, tym gorzej znosi przykładowe 8 godzin za biurkiem, w konsekwencji czego progres niekorzystnych zjawisk postępuje jeszcze szybciej.

    Co oczywiste, ciężko rezygnować z pracy ze względu na kształt własnych pośladków. Niedostatki w ruchu można jednak rekompensować aktywnym stylem życia w czasie prywatnym. Uprawianie fitnessu, bieganie, jazda na rowerze czy nawet długie spacery pozwalają pozbyć się nadmiaru tłuszczu nagromadzonego w trakcie godzin pracy. Przy okazji wpływają pozytywnie na całe ciało, zwiększając jego siłę i wytrzymałość.

    Jeżeli aktywność fizyczna to komfort, na który nie możemy sobie pozwolić, a zależy nam na utrzymaniu dolnych partii ciała w dobrej kondycji, ograniczmy się do parominutowych, domowych sesji treningu pośladków. Konsekwencja i zachowanie regularności zagwarantują uzyskanie efektów, które mogą stanowić zachętę do wygospodarowania większej ilości czasu na wspomniany już fitness czy jogging.

    Trening pośladków – jak się to robi?

    Wbrew obiegowym opiniom, napinanie mięśni pośladków na siedząco nie przynosi żadnych wymiernych efektów. Jedynie pozycja stojąca lub leżąco-brzuszna stanowi tutaj namiastkę prawdziwego treningu pośladków. Można więc pokusić się o ćwiczenie pośladków w trakcie wykonywania typowych prac domowych, jak zmywanie naczyń czy prasowanie, bądź podczas przykładowego oglądania telewizji. Tak statyczna formuła treningowa musi być jednak poparta odpowiednią dietą, obfitą w witaminy i minerały, a pozbawioną dużej ilości tłuszczów. Podobna dieta sprawdzi się zresztą w przypadku treningów klasycznych, o ile zależy nam na uzyskaniu względnie szybkich rezultatów.

    Dla nadania pośladkom pożądanego wyglądu, należy realizować poniższy program treningowy co 2 dni (na początku co 3), poprzedzając go krótką rozgrzewką i zakańczając rozluźnieniem. Każde ćwiczenie powinno trwać 35 sekund, z 5-sekundowymi przerwami:

    • przysiady,
    • przysiady sumo (w szerokim rozkroku),
    • przysiady z pajacykiem (dłonie równolegle do ciała, nogi wykonują ruch jak do pajacyka, w rozkroku następuje przysiad i powrót do pozycji wyjściowej),
    • przysiad z przytrzymaniem (wykonujemy przysiad i wytrzymujemy w tej pozycji przez 35 sekund),
    • ośle wymachy (pozycja na czworakach, ugięte pod kątem prostym nogi unosimy jak najwyżej, w kolejności naprzemiennej),
    • przysiady z pulsowaniem (wykonujemy przysiad, po czym podnosimy i opuszczamy pośladki w bardzo niewielkim zakresie, imitując tytułowe pulsowanie),
    • przysiady z podskokiem (każdy przysiad kończy i zaczyna podskok).

    Tak wykonywany trening pośladków przyczyni się również do zmniejszenia obwodu oraz ujędrnienia ud. Zwłaszcza w trakcie ćwiczeń pozbawionych dynamiki (np. przysiadu z przytrzymaniem), może wystąpić konieczność chwilowego rozluźnienia spiętych mięśni nóg lub powrotu do postawy stojącej.

    Warto jednocześnie zaznaczyć, że idealną formą ćwiczeń dla wszystkich kobiet pragnących poprawić swój wygląd, a cierpiących z powodu braku czasu, jest trening personalny EMS. Ta nowoczesna metoda elektrostymulacji mięśniowej, wykonywana w Warszawie i wielu innych polskich miastach, ogranicza do minimum czas poświęcany ćwiczeniom. Jednocześnie znacząco wpływa na tempo pojawiania się pierwszych widocznych efektów.

    Możemy zapewnić, że nasz kolejny artykuł, traktujący tym razem o treningu klatki piersiowej, będzie równie obfity w przydatne rady. Zachęcamy do lektury!

Przeczytaj także

Jesteś zainteresowany naszą ofertą?